XXI wiek to era komputerów i nowych technologii. Ten błyskawiczny postęp technologii niesie za sobą pewne konsekwencje dla osób, które prowadzą własny biznes.
Jeśli zajmujemy się firmą i chcemy, aby prosperowała ona coraz lepiej, nie uciekniemy od technologi.
Każdy biznesmen powinien być nowoczesny i „na fali” z nowinkami, inaczej będzie oglądał plecy konkurencji. Na szczęście z pomocą przychodzi nam Paweł Sala i jego książka „Świeże podejście do e-mail marketingu. Wydanie II”. Rozwój technologiczny zmusza do zrobienia pewnych modyfikacji. Rozwinięcia tematów, pomocy w obsłudze tych, z pozoru, skomplikowanych urządzeń, stron internetowych oraz komunikatorów.

Jak widać, definicja jest rozbudowana, identycznie, jak możliwości, które nam oferuje. Poradnik Pawła Sali można określić wiedzą o e-mail marketingu w pigułce, która otwiera nam furtkę do ulepszonej wirtualnej rzeczywistości. Autor wyjaśnia prostym językiem pojęcia i tłumaczy, dlaczego właśnie ta forma komunikacji jest najskuteczniejsza. Każdy szanujący się przedsiębiorca pragnie utrzymać jak najlepsze relacje z klientami i kontrahentami. Chce wywindować swoją działalność na najwyższy poziom. Dzięki e-mail marketingowi jest to możliwe. Sprzedaż, budowa relacji czy tworzenie odpowiedniej reklamy dzięki niemu staje się o wiele łatwiejsze i efektowniejsze. Zyski, straty ograniczone do minimum, to marzenie każdego przedsiębiorcy. Autor poradnika udowadnia, że jest to możliwe, jeśli posiądziemy odpowiednią wiedzę i zdobędziemy umiejętności. Gdy poznamy nowości, zrozumiemy, jak zmieniła się i rozbudowała ta forma komunikacji. Wówczas osiągniemy zamierzony cel. E-mail marketing to nie tylko praca z wykorzystywaniem poczty elektronicznej. Jest on również przydatny w programach lojalnościowych oraz promocjach konsumenckich. Są one niezwykle ważne dla dobrze prosperującej firmy. Innymi działaniami, w których e-mail marketing jest stosowany i niesamowicie pomocny są badania marketingowe, działania public-relations oraz kontakty inwestorskie.
Pozycja firmy na rynku jest bardzo ważna, ale nie można zapomnieć o kontaktach wewnątrz niej. One są podstawą, szkieletem całej działalności. Także w tym aspekcie poczta elektroniczna jest niezawodna. Sam temat e-mail marketingu i jego działania w nowoczesnej rzeczywistości jest bardzo interesujący. Tym bardziej ciekawe jest II wydanie, które pogłębi wiedzę. Wspomoże i usprawni działanie każdego przedsiębiorstwa, nieważne czy małego, czy działającego na skalę światową. Paweł Sala i jego „Świeże podejście do e-mail marketingu. Wydanie II” w tej kwestii może okazać się podręcznikiem, vademecum wiedzy o prawidłowo rozwijającej się firmie.